Co dětem chystat na svačiny?

Všichni rodiče si jistě přejí především to, aby byly jejich děti hlavně zdravé a šťastné. Zdravá a vyvážená strava v tomto ohledu hraje velkou roli. Je rovněž velmi nutné, aby byly děti v oblasti výživy dostatečně vzdělávány již od útlého věku. Jen tak totiž získají zdravé návyky, které se jim v dospělém životě určitě budou velmi hodit a ocení je.

děti ve škole

Příprava spousty vyvážených a chutných svačinek pro děti vám zabere pouze pár minut. Pro jejich přepravu je vhodné pořídit si kvalitní uzavíratelné krabičky či zip sáčky, které jsou velmi praktické a jsou k dostání v různých velikostech. Sáčky lze neprodyšně uzavřít, takže se není třeba bát toho, že by se obsah vysypal dítěti do aktovky či batohu.

 

Vše záleží na domluvě

Pokud je vaše dítě již starší, je vhodné se jej každý večer zeptat, co by si další den zhruba dalo, protože není přece nic horšího, než když vás někdo nutí jíst jídlo, na které opravdu nemáte chuť. Svačina musí dítěti dodat především energii, takže je vhodné zaměřit se na to, aby zde byl kvalitní zdroj komplexních sacharidů, který bude doplněny o tuky a také bílkoviny. Tato kombinace zajistí to, že dítě bude z jídla zasyceno na dostatečně dlouhou dobu, takže jej ve škole nepřepadne takzvaný “vlčí hlad”.

 

V jednoduchosti je krása

Jak je již zmíněno výše, svačiny nemusí být nijak složité. Vhodnou volbou je například žitný chléb se sýrem a kvalitní šunkou s minimálním podílem masa 95 procent. Toto jídlo doplňte o kus čerstvého ovoce a oříšky.

namazaný chléb

Pokud je vaše dítě milovník sladkého, pak mu klidně upečte jeho oblíbenou bábovku, buchtu nebo bublaninu, avšak ve zdravější verzi. Klasickou mouku můžete nahradit špaldovou, kokosovou či mandlovou. Místo velkého množství cukru těsto oslaďte pouze zralým banánem nebo přidejte pár kapek stévie. Na jídlo můžete rovněž přibalit jogurt nebo tvaroh. A zdravá a vyvážená svačina je na světě!